Predstavitev svetovalne službe
Temeljni cilj svetovalne službe v šoli je optimalen razvoj otroka ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, narodno pripadnost ter telesno in duševno konstitucijo.
Šolska svetovalna služba svetuje učencem in staršem ter sodeluje z učitelji in vodstvom šole pri načrtovanju in spremljanju razvoja šole in opravljanju vzgojno-izobraževalnega dela.
Svetovalna služba na šoli pokriva naslednja delovna področja:
- šolski novinci (postopek vpisa, spremljava in pomoč pri premagovanju morebitnih težav),
- individualna in skupinska strokovna pomoč, ki je namenjena učencem z učnimi težavami in učencem z vedenjskimi in čustvenimi težavami,
- skrb za telesno in duševno zdravje otrok, ki imajo psihosomatske težave,
- preventivno vzgojno delo v razredu,
- delo z nadarjenimi učenci (evidentiranje, identifikacija, spremljanje in koordinacija dela z nadarjenimi učenci),
- področje socialno-ekonomskih stisk za družine, ki potrebujejo finančno pomoč oz. podporo,
- delo s starši (vseh obravnavanih otrok),
- delo z učitelji (kontinuirano sodelovanje v dobro vseh otrok),
- karierno svetovanje za učence in starše 8. in 9. razreda,
- koordinacija NPZ v 6. in 9. razredu,
- koordinacija izbirnih predmetov (vpisni postopek pri posameznih izbirnih predmetih),
- raziskovalno delo v smislu spremljanja in evalvacije prednostnih nalog,
- strokovno sodelovanje z zunanjimi institucijami, kadar potrebujemo pomoč, mnenje oz. podporo pri svojem delu,
- prizadevanje za dobro psihosocialno klimo šole.
Svetovalni delavci v vzgojno-izobraževalnih ustanovah se ravnamo po osnovnih načelih svetovanja:
- prostovoljnost,
- zaupnost,
- dobrobit svetovanca.
V strokovnem pogledu je svetovalna služba pri svojem delu avtonomna. Vselej je dolžna posredovati korektna strokovna mnenja. O strokovnih vprašanjih in o načinih svojega dela odloča sama. Ima pravico in dolžnost odkloniti vse naloge in zadolžitve, ki so v nasprotju s strokovno-etičnimi načeli dela.